torsdag 26 juli 2012

Loppisfynd på Åland



Idag har vi varit på Vikingamarknad i Kvarnbo i Saltvik. Hemresan gick via Kyrkan där min farfar bl.a. har tillverkat en skål till dopfunten och några ljusstakar. På vägen hem var vi på två loppisar som båda var i Saltvik. Den ena i ett tält. Där köpte jag en zinkspegel för 5 euro och dessa två för tio euro styck (knappt 90 kr styck). Ljusstakarna är signerade.
-


På nästa loppis som var i en lada köpte jag två blå Iittalalyktor för sju euro och en röd plåtbricka för fyra euro.







Så här ser stämpeln ut på brickan.


Jag längtar tills nästa loppis. Funderar på att åka tillbaka till loppis två också eftersom jag nu kollat upp vad Rörstrand Cayenne är. Dum som jag var kollade jag inte upp vad de ville ha för de tre delar som fanns.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar