måndag 2 juli 2012

En sommar med tryck!

Dagen började med sovmorgon och sedan en cykeltur för mig och tre av barnen till Hertsön. Väl där insåg jag att plånboken blivit kvar hemma. F som absolut inte velat följa med på cykelturen blev mycket sur. Som en räddande ängel ringde min kompis J och erbjöd sig att komma och betala vårt köp på ICA. Jag behövde nämligen köpa högrev för att kunna inviga min tryckkokare.

Efter lunch kom J och instruerade mig i hur man använder den tryckkokare som hon hjälp mig att köpa från Tyskland. Vi har tryckkokat vatten, potatis och kalops i den ordningen. Jag har också fått tips på tryckkokarsidor! Här kommer en av hennes favoriter:

http://missvickie.com/

För övrigt har jag börjat koka rabarbersaft och fyllt diskbänken med massor av disk. Så här mycket jobb har jag framför mig nu:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar