torsdag 21 september 2017

Torsdag kväll och ser fram emot en lugn helg

Det har känts lite tungt efter att vi varit på så mycket festligheter två helger i rad. Förra helgen var vi åtminstone hemma i Luleå.

På fredagen åt vi middag med bara ett barn hemma. Jonas var på klassfest och David och Stina var på kalas. På lördagen jobbade Håkan dygn, jag var på Återvinningen och på jobbet en stund och Stina var på kalas. 

Jag köpte den här fina Arabia-burken. 


Jonas och Frida plockade in äpplena. Det blev 3 och 1/2 hink. På söndagen klippte Håkan häcken, Frida klyvde ved och övriga barn krattade. Jag kokade äppelmos och gjorde äppelsaft. Kände mig som en riktig husmor. Håkan och David var och städade på Porsön för innebandylagets räkning. På kvällen var vi även och köade för att rösta. 

I veckan har det varit två föräldramöten, eller vårdnadshavarmöte som det kallas på gymnasiet. I kväll har det varit avslutning på Stinas fotboll. Känns skönt när det nu är en aktivitet färre under veckorna. Nu ser jag fram emot en lugn helg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar